Jak już zdążyliście się zorientować, kocham desery w różnej postaci. Ale te zdrowe, przygotowane w domu, ze sprawdzonych składników. Mam wtedy pewność, że nie robię ze swojego żołądka śmietnika.

Nie znam osoby, która nie lubi budyniu. Obojętnie o jakim smaku. Ja osobiście jestem największą fanką malinowego, ale czekoladowy z bananem też robi robotę.

Jako że dopadła mnie choroba i kwitnę w łóżku, jest to jedyny czas kiedy mogę poeksperymentować w kuchni. No i przyszła ochota na jakiś deser… Padło na budyń.. Kusił ten z proszku, chwila moment i gotowe.. Ale nie. Poszperałam w Internecie, poczytałam, pooglądałam.. Aż w końcu wyszło coś przepysznego!

 

13446228_1156090644441974_1409243516_o

 

Składniki na jedną porcję:

– 3-4 łyżki kaszy jaglanej

– szklanka mleka

– 2 łyżeczki prawdziwego kakao

– łyżeczka miodu (lub dowolny słodzik)

– kostka gorzkiej czekolady min. 70% (opcjonalnie)

– dodatki według upodobań u mnie: banan, wiórki kokosowe, mango i migdały

 

13446368_1156090641108641_928281934_o

 

Przepłukujemy kaszę, żeby pozbyć się gorzkiego posmaku i gotujemy na mleku około 15 minut. Pod koniec gotowania dodajemy kakao. Mieszamy, odstawimy z gazu, dokładnie blendujemy i dodajemy miód. Mieszamy, aby miód się rozpuścił i ponownie blendujemy. Przekładamy do miseczek i na wierzch kładziemy wszystko, na co mamy ochotę. Idealnie pasuje banan i wiórki kokosowe.

Jeżeli chcecie, aby Wasz budyń był mocno czekolady, w momencie dodawania kakao możecie dorzucić kostkę gorzkiej czekolady. Ja tak zrobiłam i polecam!

Budyń idealnie sprawdza się na śniadanie, deser lub kolację. Oczywiście podane składniki wystarczają na porcję dla mnie, możecie je dowolnie zwiększać lub zmniejszać pod własne zapotrzebowanie. Smacznego!

 

 

Share This