Śniadanie możemy podzielić na dwie grupy. Węglowodanowe i białkowo-tłuszczowe. Nie będę się rozwijać na temat wad i zalet każdego z nich, bo wszystko zależy od własnych upodobań, organizmu, diety czy formy treningu. U mnie bezapelacyjnie króluje śniadanie węglowodanowe i to się raczej nie zmieni.

Dzisiejszy przepis jest właśnie przykładem śniadania węglowodanowego, ale dla drugiej grupy osób świetnie sprawdzi się także na kolację.

O tej porze roku warto rozgrzewać się ciepłymi i pożywnymi śniadaniami, z dodatkiem sezonowych owoców, tutaj jabłek, które odkwaszają organizm oraz cynamonu, który rozgrzewa. Jest to świetna propozycja dla sportowców. A jak wiadomo o tej porze roku jabłka i cynamon są na czasie. Warto więc z tego korzystać.

 

Kokosowa jaglanka z karmelizowanymi jabłkami.

Składniki na jedną porcję (są one uwarunkowane pod moje zapotrzebowanie, porcja więc nie jest duża):

– 3 łyżki kaszy jaglanej

– pół szklanki mleka

– pół szklanki wody

– małe jabłko

– łyżeczka miodu

– łyżka oleju kokosowego

– wiórki kokosowe

– cynamon

– rodzynki

– orzechy włoskie

 

Kaszę płuczemy na sitku i gotujemy na wodzie i mleku aż wchłonie cały płyn. Na patelni rozpuszczamy olej kokosowy z miodem, jabłko obieramy, kroimy w kostkę, wrzucamy na patelnię i smażymy kilka minut. Dodajemy cynamon i mieszamy. Do ugotowanej kaszy wsypujemy wiórki kokosowe (można też dodać odrobinę cukru kokosowego) i mieszamy. Przekładamy na talerz, dodajemy uprażone jabłka, rodzynki i orzechy włoskie. I zjadamy! Smacznego :)

Posiłek zrobiony dzięki produktom dostarczonym od BioLogico.pl

 

img_4441

 

 

Share This