2

 

Jeżeli znudziły Ci się ciągłe owsianki i owsianki… i jeszcze trochę owsianki i jak otworzysz szafę to tam też znajdziesz owsiankę, mam dla Ciebie kolejną śniadaniową alternatywę dla aktywnych. Zdrowy, pożywny i pyszny (!) omlet kokosowy z płatkami jaglanymi. Na moim stole króluje ostatnio bardzo często i ostrzegam, łatwo się uzależnić. Przedstawiam Wam idealną kompozycję, która jednak dostosowana jest pod moje zapotrzebowanie, niektórzy z Wam pewnie będą musieli dodać więcej jajek i płatków lub zwyczajnie podwoić składniki. Bardzo dobrze pasuje do porannej kawy.

Składniki na sam omlet:

  • jajko
  • 4 łyżki płatków jaglanych (BioLogico.pl)
  • łyżka mąki kokosowej (BioLogico.pl)
  • 1,5 łyżki wiórków kokosowych
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • trochę wody, aby masa wyszła dość rzadka
  • olej kokosowy do smażenia

 

4

 

Wszystkie składniki blendujemy, wylewamy na patelnię z rozgrzanym olejem kokosywm i smażymy kilka minut na wolnym ogniu pod przykryciem. Przekładamy na drugą stronę, zwiększamy ogień i czekamy kolejne 2 min. Przekładamy na talerz.

Dodatki:

  • 2 łyżeczki masła orzechowego
  • 2 łyżeczki serka śmietankowego
  • 1 łyżeczka domowego dżemu
  • dowolne owoce (banan, borówki, kiwi…)
  • kilka orzechów nerkowca
  • cynamon, wiórki kokosowe…

Połowę omleta smarujemy masłem orzechowym i układamy plasterki banana, drugą połowę smarujemy serkiem i dżemem i układami ulubione owoce. Pospypujemy orzechami, cynamonem i wiórkami. Gotowe! Syci na długo i ma w sobie same odżywcze składniki :)

 

6 3

 

 

Share This