IMG_2949przer

 

Tym razem odchodząc nieco od typowego, rowerowego wpisu, postanowiłam zrobić post śniadaniowy, czyli pokazać Wam i opisać jedno ze swoich ulubionych, weekendowych dań. Co oczywiście, jak wszystko tutaj, z rowerem się łączy. No bo jak na nim jeździć, bez porządnej dawki paliwa?
Przepis wymyśliłam sama. Szukałam kiedyś różnych, ciekawych alternatyw na „słodkie” śniadanie, które jednocześnie będzie zdrowe, sycące i będzie dodawać energii. Tak się składa, uwielbiam połączenie bananów i płatków owsianych, szukałam więc głównie potraw, które mogłyby zawierać takie składniki. No i znalazłam kilka interesujących przepisów. Niektóre trochę zmodyfikowałam, połączyłam i wyszedł posiłek, jak dla mnie, idealny. Składniki są proste, wykonanie wręcz banalne. Jedyne, czego potrzebujemy to blender i patelnia.
Składniki na jedną porcję, czyli około 6 placków:
– mały banan
– 2 łyżki płatków owsianych
– 2 łyżki jogurtu naturalnego
– jajko
– olej kokosowy do smażenia (opcjonalnie masło)
Co do dodatków, oczywiście, według uznania. Ja polałam placki jogurtem naturalnym, posypałam cynamonem (który uwielbiam i dodaję do wszystkiego, czego tylko się da, włącznie z kawą), do tego suszona figa, owoce goji, nerkowce, migdały, winogrona, czyli coś, co akurat miałam pod ręką. Banan sprawia, że placki są słodkie, ale jeżeli komuś to nie wystarcza, można do ciasta dodać ksylitol/stewię lub polać je na koniec miodem.
Składniki na placki wrzucamy do miski i blendujemy na jednolitą masę. Olej kokosowy rozgrzewamy na patelni. Placki smażymy do przyrumienienia z jednej i z drugiej strony. Układamy na talerzu i podajemy z ulubionymi dodatkami. Żadna filozofia, a gwarantuję, że w smaku są wyśmienite i wręcz rozpływają się w ustach. Opcojanalnie, do ciasta można dodać łyżkę naturalnego kakao, jeżeli ktoś ma ochotę na coś czekoladowego.
Porządne śniadanie to dla mnie podstawa, a przed rowerem trzeba o to zadbać w szczególności. Uwielbiam eksperymentować w kuchni i często wychodzi mi z tego coś smacznego i zdrowego, tak jak w tym przypadku.

 

DCIM100GOPROGOPR0893.

DCIM100GOPROGOPR0895.

DCIM100GOPROGOPR0896.

DCIM100GOPROGOPR0900.

DCIM100GOPROGOPR0900.

IMG_2950przer

Share This