Każdemu z nas zdarza się zachorować. Niektóre z tych chorób wymagają tylko odpoczynku i poleżenia w łóżku z gorącą herbatą, niektóre niestety kończą się antybiotykami. Często wtedy stajemy przed dylematem – trenować czy nie trenować? Odpuścić, odpocząć? A może chociaż trochę, coś lekkiego?

Podczas zwykłego przeziębienia, lekki ruch, spacer, dotlenienie organizmu – w granicach rozsądku jest wskazane. Niestety, podczas kuracji antybiotykowej wszelki wysiłek fizyczny powinniśmy odpuścić. W tym czasie nasz organizm skupia się na zwalczaniu choroby, dodatkowo osłabiony antybiotykami, które zwykle negatywnie wpływają na nasze samopoczucie, nie jest w stanie wykrzesać z siebie siły na dodatkowy wysiłek. Pewnie zauważyliście, że w okresie brania antybiotyków nawet wejście po schodach na drugie piętro staje się wyzwaniem.

Oczywiście, jeżeli tylko sytuacja na to pozwala, starajmy się unikać antybiotyków. Wyjaławiają nasz organizm i osłabiają, nasza forma również często na tym traci. Warto starać się wyleczyć sprawdzonymi, domowymi sposobami, które pewnie zna każdy z nas. Mleko z czosnkiem, herbata z miodem, woda z solą itp.

 

Co w przypadku, kiedy nie mamy wyjścia i antybiotyk jest jedynym rozwiązaniem?

Swojego czasu dużo chorowałam i niestety antybiotyk był nieodłączną częścią leczenia choroby. W tym okresie najlepiej całkowicie dać sobie na wstrzymanie i odpocząć. Oczywiście każdy z nas wie, że czasami ciężko odpuścić. Jednak nie ma sensu męczyć się myśleniem „mogłabym/mógłbym siedzieć teraz na rowerze”. Trzeba zaakceptować sytuację i jak najszybciej wracać do zdrowia.

 

Jak najlepiej pomóc organizmowi w czasie choroby i kuracji antybiotykowej?

– dużo spać i odpoczywać

– jeść dużo owoców i domowych zup

– brać osłonę na jelita i pić jogurty naturalne, kefiry, maślanki

– wspomagać organizm naturalnymi „lekami” czyli imbirem, miodem i czosnkiem

 

Po zakończeniu leczenia najlepiej również stopniowo wracać do aktywności fizycznej i treningów. Nie wsiadajmy od razu na rower i nie męczmy się kilkugodzinną jazdą, róbmy to stopniowo, dając czas organizmowi na dojście do siebie i powrót do formy.

Pamiętajcie, że zdrowie mamy tylko jedno. Bez niego nic nie zrobimy, jest zdecydowanie najważniejsze i powinniśmy o nie dbać. Trzeba dobrze znać swój organizm i słuchać go, kiedy nam podpowiada, że jest osłabiony. Czasami trzeba umieć odpuścić.. Chyba że organizm nam podpowiada, że jest w szczytowej formie, wtedy trzeba od razu wsiadać na rower! :)

 

Pillen und Tabletten aus Medizin-Glas

 

 

Share This